Tochten van hoop - Antwerpen

Reeds 10 jaren bestaan er Tochten van Hoop in Antwerpen. Via thematische en gegidste wandelingen in Antwerpen vestigen wij de aandacht op plekken waar geloof en hoop in een menselijke omgeving steeds aanwezig zijn.
Onze samenleving evolueert zeer snel, ook in Antwerpen. Veranderingen veroorzaken spanningen en problemen. Elke dag staan er mensen en organisaties klaar om samen te zoeken naar nieuwe oplossingen.
De Tochten van Hoop staan open voor al wie geïnteresseerd is in de problemen van onze samenleving. Dit zijn mensen die een gezonde kritische visie hebben, maar ook durven kijken naar wat goed en hoopvol is in onze samenleving. De tochten zijn bovendien erg educatief en kunnen interessant zijn voor scholen.
Iedere tocht eindigt met een getuigenis van een ervaringsdeskundige of een vrijwilliger die aan één van de projecten werkt. Tochten van Hoop zijn geen toeristische of culturele wandelingen. Het gaat om respectvol luisteren naar hoopvolle verhalen.
Er gaat een concreet appèl uit van de Tochten van Hoop: Mensen, open je ogen en hoor en zie wat hier gaande is. Je vindt niet alleen kommer en kwel maar ook positieve inzet en levenskwaliteit.
Indien u geïnteresseerd bent om aan een Tocht van Hoop deel te nemen, dan schrijft u zich best minstens 6 weken op voorhand in. Je kan de thema’s vinden op www.deloodsen.be
De thema's van de tochten zijn:

• 2060 op een ander spoor
  • Armoede onder ons
  • Babelse mozaïek
  • Een koffer vol hoop?
  • Gedreven in de zorg
  • Gevangenen in armoede
  • Huishouden kost geld
  • Mensen met een missie, vroeger en nu
  • Sociaal zeker?
  • Sterke vrouwen

Er is nog een tocht in opbouw ‘Groenten uit Antwerpen’. Op vraag van Broederlijk Delen willen wij op stap gaan rond het thema ‘voedselveiligheid’.
Elke wandeling duurt ongeveer 2 uur en kost 65 euro per groep.

U kan een tocht aanvragen door te mailen naar tochtenvanhoop@deloodsen.be of bel naar 03-234 05 11 (tussen 8.30 uur en 12.30 uur)