IPB - Bevraging levende gemeenschappen

bron IPBĀ  www.ipbsite.be

Het IPB wil de grote verscheidenheid aan vitale geloofsgemeenschappen in Vlaanderen zichtbaar maken en het geheim van hun levenskracht ook voor anderen toegankelijk maken.

Met een brede bevraging wil het IPB zoveel mogelijk leden van geloofsgemeenschappen in Vlaanderen beluisteren over hun huidige gemeenschap en over de gemeenschap waarvan zij dromen.
De bevraging loopt tot 30 november.
Online beantwoorden kan via www.gelovenbeweegt.be Er is ook een gedrukte versie beschikbaar.

Omdat het een bevraging is naar uw persoonlijke mening, vragen wij u om ook de andere leden van uw gemeenschap aan te moedigen de bevraging in te vullen. En wij rekenen op u om uw vrienden en kennissen, uw familie en collega's van andere gemeenschappen uit te nodigen om eveneens hun stem te laten horen. Hoe meer mensen meedoen, hoe representatiever onze conclusies kunnen worden.

Uit de antwoorden zullen we de levengevende eigenschappen van gemeenschappen proberen af te lezen om ze ook zichtbaar te maken voor anderen. We willen er ook beleidsadviezen aan koppelen voor de bisschoppen en plaatselijke verantwoordelijken van gemeenschappen.

(*) Over de Bevraging door het IKKS, welke mee aan de basis lag van het ontstaan van Bezield Verband Vlaanderen vind je hier meer info