• Perspectiefdag 2015 - terugblik

En het gaat vooruit!
    Blootvoets maar vastberaden

Honderd actieve gelovigen uit parochies en andere geloofsgemeenschappen van overal uit Vlaanderen en uit Brussel, gingen met elkaar voor een tweede maal in gesprek dank zij Bezield Verband Vlaanderen. Krachten bundelen, ideeën uitwisselen, elkaar bemoedigen of zoeken naar nieuwe wegen, het kon allemaal. Zeg maar, een perspectiefdag.

Meer lezen
  • De kunst van de liturgie

Liturgie is voor veel kerkelijke groepen een wezensbestanddeel van hun activiteit.
    Daarom is het van belang over dat kerngegeven regelmatig te reflecteren.
    Een rist vragen van allerlei slag (theologische, praktische, vragen rond beleving, …) dringen zich hierbij op zoals

aan de slag met lectuur
  • Midzomer

Het weekend dicht bij 21 juni houden wij in de parochie een Midzomerfeest met als ingrediënten ......

• De meditatietuin

Een mooi en waardevol gegeven rond onze kerk is de Meditatietuin.

• Het gedachtenisplekje

Ergens in de kerk staat er een bouwsel gemaakt uit zo’n 20 tal wijnkistjes. Waarvoor ?

• Vuursterrenavond

Heb je ergens een plek waar je vuurtje mag stoken?

• 't Stad is van de jeugd

Sinds wij naast kinderen ook jongeren tot 17 jaar in de vormselcatechese hebben, heeft een tiental jaar geleden onze toenmalige eindverantwoordelijke voor catechese gevraagd als jongerengroep erkend te worden bij de stedelijke jeugdraad. Wat heeft dit opgeleverd?

• De energiekoepel

Een Vormselgroep is bij ons een groep jongeren die enkele weken na het feest van hun Groeizegen op twaalf jaar met Pinksteren hun naam hebben opgegeven om samen op weg te gaan naar het Vormsel als ze zeventien worden. Wat gebeurt er in de tussenliggende vijf jaar?

• Drempelviering

Naarmate onze kinderen ouder werden, groeide binnen de gemeenschap van De Lier de vraag 'wat met het vormsel?' In een denkgroep kwamen we tot het besluit dat het vormsel zoals het nu gevierd wordt amper nog inhoud had voor twaalfjarigen. Het concept 'drempelviering' werd uitgewerkt.

• Het zomerproject

Elke zomer hebben we in en rond onze kerk plekjes om tot rust te komen, te hangen, te genieten, te luieren, te dromen, te spelen of te babbelen. Hoe maken we dit aantrekkelijk?